lørdag 6. februar 2010

reisedagbok

Wow. For noen måneder dette har vært. Vi fikk sommerferie i begynnelsen av desember, og en bedre ferie kan man lete lenge etter. Familien bø kom ned rundt den 10. desember og var her helt til begynnelsen av januar. Luksus! Deilig å ha familie her og få muligheten til å vise litt av det livet vi lever her nede til dem. Vi var i Sydney den første helgen, hvor vi var på Hillsong og ellers rundt omkring i byen og farta.

Etter noen dager tok vi flyet opp til Brisbane, kjørte noen timer lenger nord og ankom Hervey Bay. Her var vi i rundt 10 dager og det var absolutt nydelig! Vi tilbrakte noen dager på Fraser Island, som er paradis på jord! kritthvite strender, klart vann, vakker natur. Vi kjørte rundt i fireshjultrekker (siden alt er sand), og Dan storkoste seg for å si det sånn! Her så vi ville dingoer OG haier! Ganske skummelt å vite at hvis du detter uti sjøen blir du haiemat! Jeg holdt meg trygt på land..

Vi fikk også muligheten til å besøke øya Lady Elliott, som er en del the Great Barrier Reef. Vi kjørte ut med et knøttlite fly (som hadde plass til familien bø + 2 andre;), og var der en hel dag. For en plass! Kommer nok på en delt førsteplass med fraser island over fineste plasser jeg har vært;) Jeg fikk snorkle med et hav (bokstavelig talt, haha) av akvariumfisker og svæære skilpadder. En opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Ellers så tilbrakte vi late dager på stranden og bare nøt å ha ferie :)

Det var også her vi feiret jul! Som var en litt uvant opplevelse. Selv om vi ikke hadde snø, ble det en nydelig jul! Vi hadde et nydelig måltid (pinnekjøtt såklart) og storkoste oss! En jul vi aldri kommet til å glemme. Var utrolig kjekt at Bø-folket kom ned og feiret sammen med oss, det setter vi kjempestor pris på!

Vi brukte en del dager på å kjøre ned til Sydney, og det var utrolig gøy for da fikk vi sett en del av landet.. Så kjempemange ville kenguruer og stilige små villages. Fikk også besøkt Hillsong Church i Brisbane! Stilig :) Når vi kom tilbake til Sydney, var vi bare rundt i området og kikka.. en del strandbesøk ble det (deilig!!) og vi feiret jo også nyttårsaften her.. Selv om vi måtte vente noen timer (måtte jo reservere plass – det var nemlig stappfullt av folk!!), så var det verdt det. For et fyrverkeri!! Hele himmelen var dekket av syyke farger og mønstre! Alle som kjenner Dan, kan vel tenke seg hvor gira han var ;)

Vi fikk med oss et til søndagsmøte i Hillsong før de tok turen hjem til snø-norge. Har vært utrolig kjekt å fått delt litt av det som vi opplever her nede med dem.. Må innrømme at det ble felt tårer hos oss begge når vi sa hadet til de på flyplassen.. Men tiden går fort, og om et halvt år er vi hjemme igjen;)

Etter de hadde reist, brukte vi litt tid på å komme oss på plass i det nye huset vårt.. Vi brukte blant annet en hel dag på å skrubbe ned kjøkkenet! Haha, sånn kan det gå når du tar over et hus etter 6 mannfolk..

Og etter noen dager, kom det et til besøk fra Randaberg: Ole Martin og Rune! De var her nede i 2 uker og det vært et kanonkjekt besøk:) utrolig kjekt med kjentfolk:) vi brukte litt tid nede i Sydney, også tok vi en tur til Melbourne! Vi leide en bil, kjørte 14 (!!) timer til Melbourne, var der en dag og så tok vi turen tilbake. Haha! Kort, men innholdsrik tur! Fikk se mye vakkert på turen bort (mange koselige småbyer og nydelige strender) og fikk se MYE av melbourne.. Vi fant ut at vi måtte jo se så mye som mulig når vi først var komt der! skikkelige turister, med andre ord:) Ellers så var vi 2 søndager i Hillsong, og det var utrolig bra! Det ble også mye gåing i sentrum, en del strandbesøk og bare nyting av livet! Ferie alså.. det er deilig! :) Ellers så har vi vært på 2 summercamps, som var helt RÅE begge to! Gud rørte våre og andre sine liv med Hans nærvær og nåde. Vi er utrolig inspirert og gira!

Har du orket å lese så mye, så sier jeg bare takk ;)
Vi har ikke hatt internett på en stund, så jeg måtte skrive et lite (?) sammendrag av 2 måneder.. ikke bare lett! Men dette er da det vi har vært så heldige med å gjort i ferien.. og nå er vi tilbake på skolen! Og det er RÅTT!!! Mer om det kommer senere.. :)

Kos dere i snøen, godtfolk! (begynner dere å bli litt lei nå eller?;)
Kjempekoselig om du vil legge igjen en kommentar om hvordan livet er hjemme.. :)

Lots of love,
Mrs bø!

3 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har det helt fantastisk der nede=) Tenk at dere har vært der over et halvt år allerede!!

    Hvis du har lyst på litt oppdatering fra livet mitt har jeg også en blogg.. trinekona.blogspot.com

    KOS DERE MASSE!!=)

    SvarSlett
  2. så kjekt å lesa!hørres jo bare heilt nydeligt ut m ferie og sol og strender! her e dårr masse snø, men fint! ellers har eg vert syge i snart 6 uker å e skamleie!! så eg satse på at d går øve snart!
    e masse planlegging t Filippinene turen for tiå, å eg glede meg sykt! går kje ien dag uten at eg tenke på d! :D bare 5 uker t eg reise nå! blir veldig spennande! ha ei fantastiske uka!

    klemmer katrine

    SvarSlett
  3. æsj... eg savne varmen fra di fantastiske 2 ugene der nere, begynne huset å komma på plass?
    står dan ennå i hagen å spele tennis? :P
    mvh ole martin

    SvarSlett